Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Rekuperator - konsultacje

Data dodania: 2011-02-02
wyślij wiadomość

Witam!

Jestem po konsultacjach z doradcą technicznym od spraw rekuperatorów i wentylacji mechanicznej (www.rekuperatory.pl).  Ponadto otrzymałem wstępną wycenę kosztów (materiały i robocizna). Według wstępnych wyliczeń zapotrzebowanie powietrza dla mojego domku wyliczono na 305m3/h. W związku z powyższym zaproponowano mi rekuperator AERIS CA 350,  poniżej krótki opis:

Najnowsza generacja urządzeń wentylacyjnych z odzyskiem ciepła przeznaczonych do domów, mieszkań oraz niewielkich biur. Wysokiej klasy wymiennik przeciwprądowy zapewnia sprawność na poziomie do 95%.
Energooszczędne wentylatory zapewniają obniżenie zużycia energii do niezbędnego minimum. Czystość powietrza zapewniają filtry klasy EU4 (w opcji dostępne filtry EU7).

Rozbudowany system sterowania za pośrednictwem paneli EASE lub LUXE umożliwia niemal bezobsługową pracę urządzenia.

W przypadku niekorzystania z gruntowego wymiennika ciepła urządzenie może być wyposażone w impulsową nagrzewnicę wstępną niewielkiej mocy (wersja VV) zabezpieczającą wymiennik przed przemarzaniem i dzięki temu umożliwiającą skuteczną pracę systemu wentylacyjnego w temperaturach nawet poniżej minus 17oC.

mojabudowa.pl - blog budowlany
Zalety

  • wymiennik przeciwprądowy o sprawności do 95%
  • system sterowania: wersja STANDARD, EASE lub LUXE
  • energooszczędne wentylatory, zużycie energii od 6 W! 
  • wentylatory regulowane niezależnie
  • opcję tygodniowego i godzinowego programowania pracy
  • możliwość współpracy z gruntowym wymiennikiem ciepła
  • doskonały, energooszczędny system antyzamrożeniowy
  • filtry EU7 i EU4
  • wydajność: 350 m3/h przy 243 Pa
  • automatyczny by-pass
  • czujniki CO2 oraz wilgotności (opcja)
  • możliwość podłączenia nagrzewnicy wtórnej
  • możliwość zastosowania systemu chłodzącego ARTIC (w wersji LUXE)
  • wyjątkowo cicha praca: od 37dB (A)
  • regulowane króćce montażowe
  • wymiary: wys. 851 x szer. 702 x gł. 572 mm

Jeżeli chodzi o sterownik to zaproponowano mi Sterownik EASE

mojabudowa.pl - blog budowlany

to nowoczesny, prosty w obsłudze panel sterujący o niewielkich wymiarach (80x80mm), nowoczesnym wyglądzie oraz doskonałym oprogramowaniu sterującym, które pozwala na zastosowanie tego sterownika w każdym nowoczesnym i energooszczędnym domu. Dzięki sterownikowi istnieje m.in. możliwość programowania pracy systemu wentylacyjnego na każdy dzień tygodnia. Montaż w puszce podtynkowej "60".

W skład oferty wchodzi, rekuperator, projekt, montaż przewodów wentylacyjnych itp. itd., a po ukończeniu prac sprawdzenie anemometrem przepływu powietrza w całej instalacji i odbiór protokołem, aaaaa no i jeszcze bezpłatne konsultacje plus gwarancja blog budowlany - mojabudowa.pl

No a teraz to co najważniejsze czyli liczby blog budowlany - mojabudowa.pl

ERIS CA 350 VV STANDARD

7400zł

Materiały

8800zł

Robocizna

5200zł

Suma

21400zł

 

Są to oczywiście kwoty netto. Jak zamówię razem z usługą to +8% VATu

Proponowano mi też opcję dodatkową z glikolowym gruntowym wymiennikiem ciepła (150mb) jeżeli kogoś będzie to interesowało proszę dać znać to na pisze co i jak.

Wracając do reku, to w sumie najbardziej zależało mi na konsultacjach, a przede wszystkim na tym jakie przepusty porobić w stropie, a szczególnie w garażu(50-80cm) oraz jak i gdzie zamontować rurę od GWC.  

Co do wyceny Ytonga to nadal czekam na lokalną hurtownie i  nie wiem czemu jeszcze tego mi nie nadesłali blog budowlany - mojabudowa.pl

Po konsultacjach postanowiłem na poddaszu wymienić gotow nadproża na kształtki U i zalać je betonem (podobnie jak kolega Norbert ). Zastanawiam się także nad oknami w garażu, w końcu po co mi aż cztery? pewnie dwa, które są na ścianie od rekuperatora zlikwiduje.

Pozdrawiam!

Oskar

 

10Komentarze
Data dodania: 2011-02-02 19:50:23
Dzięki za info i za adres strony o reku, ale te pieniądze trochę mnie odstraszają :) pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 20:01:28
No mnie też :) ale na reku+GWC jestem zdecydowany, a skąd kasa będzie to nie mam pojęcia :)
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-02 20:59:25
naszasielanka
mysle ze to taka normalna cena za reku ..:? niestety :/
odpowiedz
edyskas  
Data dodania: 2011-02-02 21:00:00
szyszka
na ważne rzeczy kasa sie MUSI znaleźć:))
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-02 21:24:45
Sprawdź wycenę w firmie, z której my kupowaliśmy materiały instalacyjne pod reku: http://www.msz-n.mojabudowa.pl/?id=33695 Robią też projekty, chociaż my się nie doczekaliśmy... Instalacja wyniosła nas 2600. Robiliśmy ją - razem z projektem - sami.
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 22:18:08
nie będę ukrywał że najbardziej zależało mi na tych konsultacjach... no ale nie zmienia to faktu że raczej będę chciał żeby to zrobiła renomowana firma na Polskim rynku co by ewentualne reklamacje przyjmowała :D (mam nadzieje że takich nie będzie no ale) a najważniejsze dla mnie jest jakość wykonania/materiały i przede wszystkim "cisza" ten układ musi być "cichy" na ile tylko się da, więżę się to głównie z moimi problemami ze spaniem :( Wszyscy mówią że dlatego że nie mamy jeszcze dzieci... no ale to się zobaczy :P
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-02 22:20:27
a dlaczego tu nie można edytować swoich komentarzy? coś tam nie po Polskiemu napisałem no ale trudno ;p Chodziło głównie o to, że podobno jak będziemy mieli dzieci to będę tak zmęczony że zasnę w każdych warunkach? :D
odpowiedz
msz-n  
Data dodania: 2011-02-03 11:05:06
a kto Cię tak wystraszył? Wiesz, czy pośpisz zależy też od dzieciaczka... ;-) Co do renomowanej firmy - to racja, że lepiej taką wziąć. Z tym, że płacisz im więcej za markę... a czasem potrafią na montaż przysłać praktykanta... były już tu przypadki tak spapranych dachów:-( Ważne, żeby mieli fachowca. My chcieliśmy płaskie kanały - te prostokątne, ale firma sama nam odradziła - bo są właśnie za głośne. A mogli sporo więcej zarobić, gdyby kit wciskali... Nie mamy zamkniętego poddasza, więc rury są schowane w najniższych częściach przy skosach. Będą zabudowane KG, który stworzy ścianki kolankowe. Sam reku będzie stał w skosie z tyłu garderoby - w podobnej dziurze. To powinno dostatecznie wszystko wyciszyć. Ważne też, żeby nie było niepotrzebnych pętli, zakrętów na rurach...
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-03 14:50:23
my też będziemy mieć rekuperator lecz z innej firmy będzie kosztował 17 tyś. firmy sprawdź w polecanych przez nas linkach
odpowiedz
Data dodania: 2011-02-03 15:01:56
kasiaijacek
Dzięki! Posprawdzam, poczytam!
odpowiedz

Jakiej powierzchni powinna być łazienka?

Data dodania: 2011-01-31
wyślij wiadomość

Dzisiaj surfując po necie natrafiłem na galerie zdjęć z moim projektem (wybudowany domek) i zauważyłem tam pewną ciekawą zmianę, a mianowicie. Łazienka na poddaszu byłą zamieniona z pokojem miejscami. Sam kiedyś się nad tym zastanawiałem ale dałem sobie spokój bo myślałem, że przesadzam,  a z drugiej strony co ja mogę o tym wszystkim wiedzieć. Obecnie "cisnę" się z żoną w jednym pokoju plus mała kuchnia i malutka łazieneczka i jakoś się to wszystko pomieściło blog budowlany - mojabudowa.pl a jak bym zrobił taką duuuużą  łazienkę to co ja bym miał tam włożyć?  jak taką przestrzeń zagospodarować i czy aby to nie przesada? no ale mieć taki duży dom i taką małą łazieneczkę to chyba też nie dobrze blog budowlany - mojabudowa.pl Poniżej zamieszczam projekt i krótki opis, a Was proszę o radę lub jakieś sugestię.

Planowo na poddaszu ma być jedna łazienka (kolor czerwony) na wspomnianych fotach widziałem, że łazienka została zmieniona z pokojem po prawej stronie (zielony) a tam gdzie jest niby w projekcie garderoba zrobiona była sauna (wejście od strony łazienki)

mojabudowa.pl - blog budowlany

I co Wy na to? a no i warto wspomniec że jakby co to planujemy 4-osobową rodzine blog budowlany - mojabudowa.pl

Please help!

6Komentarze
Data dodania: 2011-01-31 17:09:49
Nie widzę jaką ma powierzchnię ta łazienka. Myślę, że łazienka 5m2 jest ok. Dodatkowo drugie pomieszczenie na wc, ale to pewnie macie na dole. I tak wszyscy naraz we czwórkę z łazienki nie będziecie korzystać:) Ale to jest tylko taka moja opinia...
odpowiedz
glx19a  
Data dodania: 2011-01-31 17:12:22
Jeżeli macie tylko jedna łazienkę to ja bym zrobiła dużą zdecydowanie,, to tak się wydaję ale wstawisz np wc, bidet ,wannę, kabinę, pralkę umywalkę i już miejsca nie ma za wiele i to tez trzeba naocznie zobaczycie ile miejsca zostaje w dalszej części domu , również zależy od Waszych potrzeb czy lepsza duza łazienka czy duży pokój ....)))
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-31 17:29:35
hm... moja górna łazienka ma 25 m2. Przez przypadek. Zmiana układu dachu i podniesienie ścianki kolankowej tak ją powiększyło. Duże łazienki są fajne, choćby dlatego, że można w nich wydzielić małą pralnio-suszarnię :) jedyna wada to koszt wykończenia. Kafelki na taką wielką łazienkę to kupa kasy :)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-31 17:40:52
Zgodzę się z poprzednimi wypowiedziami odnośnie pralni. Jeżeli zamierzacie mieć razem z łazienką, to lepiej by była ona większa. Natomiast jeżeli łazienka i pralnia mają być dwoma osobnymi pomieszczeniami, to łazienka 5m2 wystarczy. Tym bardziej, że widziałam rzuty Waszego projektu i macie drugą łazienkę na dole. Ja będę miała dwie łazienki. Jedna malutką gdzie będzie prysznic, kibelek i zlew, a druga nieco większa niż 5m2, w której będzie wanna, kibelek i zlew i wiadomo jakaś półeczka. Pralnia u mnie, to zupełnie inna bajka, gdyż mam ją zupełnie osobno w pomieszczeniu o pow.5m2.
odpowiedz
galatea  
Data dodania: 2011-01-31 18:14:57
ja myślę że 5 metrów to jest fajna łazienka a 8 to już spora i w zupełności wystarczająca, a pralnię radzę osobno, albo oddzielić ścianką. Ja na górze mam też 25 m2 - zaszalałam z dachem, ze ścianką i mam łaźnię ;-)
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-31 19:40:32
ja też zamieniłam jeden pokój na górze, żeby mieć piękną łazienką i teraz moja łazienka, a raczej pokój kąpielowy będzie miał 20 m2:)Między sypialnią, a pokojem a kąpielowym będą rozsuwane drzwi:)
odpowiedz

Kolejne wyceny materiałów plus wycena stropu Ytong

Data dodania: 2011-01-27
wyślij wiadomość

Witam

Poniżej aktualna wycena materiałów, wyceany powyżej 30tyś w ogóle nie zamieszczałem.

mojabudowa.pl - blog budowlany

 

Niby z Kielc najlepsza oferta ale jak zabraknie mi palety albo dwóch to pewnie będę ugotowany bo w Kaliszu policzą mi po cenie katalogowej no i nikt mi tego nie do wiezie "przy okazji". Oferta z Warszawy nie obejmuje Silki.

Jeżeli chodzi o strop to wycenili go na 23255,94zł netto czyli 28604,80 brutto. Nie wiem czy to dużo czy mało... kwota obejmuje materiał, transport z Niemiec i montaż z instruktorem. Z mojej strony musze zapewnić mały dźwig na 4-5 godzin i jakiegoś pomagiera.

Oczywiście od sumy kwoty netto należy odjąć 3% rabatu, który mi zostanie zwrócony za reklamę na działce.

Nie wiem co z tym wszystkim zrobić...  W sumie, brutto to prawie 57tyś! blog budowlany - mojabudowa.pl

Zszedłem trochę z ilości materiału bo na poddaszu będzie mniej ścianek działowych, ponadto chyba będe musiał zamienić nadproża tj. zrezygnować z kilku tych 150 bo mi się nie zmieszczą w garażu.. ale jeszcze raz to wszystko na spokojnie policzę i skonsultuję z instruktorem od Ytonga.

No nic... myśle dalej...  blog budowlany - mojabudowa.pl


4Komentarze
Data dodania: 2011-01-27 20:08:15
Mnie zastanwiaja te róznice w transporcie...a swoja drogą to bardzo ładny domek...pozdrawiam i trafnych decyzji życzę...p.s u nas też jednym z budowniczych jest informatyk :)
odpowiedz
szero  
Data dodania: 2011-01-27 23:28:09
Moja hurtownia tego ytonga wyceniła na 12,44. Ale pojechałem do innej i ma być jeszcze taniej Tyle że ja potrzebuje 1550 sztuk Co do kleju to nie jest czasem gratis ?
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-28 06:41:19
Klej
Klej gratis? pierwsze słyszę :] jedyny gratis gdzie mi coś dawali to w Kielcach jedno narzędzie do wyboru.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-29 14:56:32
Dzięki
Dzięki za przesłanego linka Bardzo pomocny zestaw cen i materiałów. Nie ukrywam ze cena za strop powala na kolana, rzeczywiście cały dom systemowy to niemały wydatek. Co do stropu to do wyboru mam dwie opcje albo tradycyjna teriva lub też całkiem rozsądny system RECTOR (http://www.rector.pl/pl/system-stropowy-rectobeton/) ten temat musze jeszcze rozgryźć. w dniach 25-27 lutego będą w Sosnowcu Targi budowlane to coś więcej może o tym drugim systemie poczytam. Jak na razie znam go z opowieści ekipy, która najprawdopodobniej będzie budowała dom. Montowali i chwalą:-) Co do ścian to czy zastanawiałeś się nad Termalicą firmy BRUK-BET. Parametry maja takie same jak YTONG, ale bloczek jest w rozmiarze większy na wysokość od YTONGa bo ma 249mm zamiast 199mm,a więc co 5 warstwa "darmo" a i cena na pustaku niższa. Tylko czy jakieś upusty cenowe dają to nie wiem. Po niedzieli jadę do lokalnego dystrybutora. Dam znać bo wrzuciłem Cię do mojej bazy danych a więc na moją "Czarną listę" Pozdrawiam :-)
odpowiedz

Pierwsza wycena Ytonga

Data dodania: 2011-01-26
wyślij wiadomość

Witam!

Właśnie otrzymałem pierwszą wycenę z hurtowni... nie napawa mnie to optymizmem blog budowlany - mojabudowa.pl Liczyłem ,że te nadproża będą tańsze, a Wy co myślicie o tych cenach?

 

Materiał szt cena szt Suma
Ytong Energo PP2/0,35 S+GT, gr. 36,5 cm  1216 11,76 14300,16
Silka E24 klasa 15 270 3 810
Silka E12 Klasa 15 1350 1,85 2497,5
Ytong U 36,5/20 9 35,24 317,16
Nadproże YN-225/36,5 6 294,19 1765,14
Nadproże YN-150/36,5 9 179,58 1616,22
Nadproże YN-130/36,5 3 155,54 466,62
Nadproże YN-130/24 1 102,25 102,25
Nadproże YF-130/11,5 11 40,5 445,5
Elementy Docieplenia Wienca (EDW) 88   0
Zaprawa cienkospoinowa Silka-Ytong 1200kg 0,65 780
Suma Netto     23100,55

 

 Pozostaje czekać na wycene z innych hurtowni!

3Komentarze
Data dodania: 2011-01-26 14:13:22
My też mamy u siebie nadproża Ytong kształtka U, tyle, że 24/20. Jedna sztuka kosztowała nas 13,96 netto. Towar zamawialiśmy w firmie z Kielc - z dostawą do Sochaczewa pod Warszawą. Gdybyś był zainteresowany namiarami na firmę - proszę o maila.
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-26 15:36:02
a może suporeks zamiast ytonga jest troche tańszy
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-26 22:19:54
my placilismy 13.8 brutto za bloczek energo 36.5 wiec jezeli jest to cena brutto to lepsza od mojej
odpowiedz

Jaki styropian na ocieplenie fundamentów?

Data dodania: 2011-01-25
wyślij wiadomość

Witam!

Jak w temacie, jaki byście polecali styropian do ocieplenia fundamentów i dla czego? W projekcie mam EPS200 16cm. Zgodnie z linkiem, który kiedyś zamieściłem na blogu odnośnie bubli budowlanych podobno najlepiej kupić coś z firm: Termo Organika, Knauf i Izolbet. Zastanawiałem się czy może nie wziąć trochę cieńszego ale XPS? No i kolejne pytanie czym przykleić ten styro do fundamentów? Jak klej, to jaki? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestię.

Ponadto czekam na wycenę następujących materiałów budowlanych:

Ytong Energo PP2/0,35 S+GT, gr. 36,5 cm

38

Palet

Silka E24 klasa 15

6

Palet

Silka E12 Klasa 15

15

Palet

Ytong U 36,5/20

9

szt

Nadproże YN-225/36,5

6

szt

Nadproże YN-150/36,5

9

szt

Nadproże YN-130/36,5

3

szt

Nadproże YN-130/24

1

szt

Nadproże YF-130/11,5

11

szt

Elementy Docieplenia Wienca (EDW)

88

szt

Zaprawa cienkospoinowa Silka-Ytong

43

szt

 Jak wspominałem Ytong Energo na ściany zewnętrzne, Silka 24 na wewnętrzne nośne no i Silka 12 na ściany działowe. Co do elementów doocieplenia wieńca to nie wiem jeszcze jaka wysokość bo czekam na wycenę stropu z Ytonga.

9Komentarze
Data dodania: 2011-01-25 07:51:32
A ja słyszałam ze na fundamenty nie daje się styropianu. Tylko stryrodur
odpowiedz
Data dodania: 2011-01-25 07:52:01
My mamy wodostyr, to samo w sumie. Musicie poczytac moze o tym troszke :)
odpowiedz
smska  
Data dodania: 2011-01-25 08:18:43
Styrodur
Popieram calkowicie Calineczke STYRODUR!!!jest super niestety cena nie jest super :(. Polecam styrodur z firmy Basf. Na naszym blogu możesz go zobaczyć.
odpowiedz
omen
Data dodania: 2011-01-25 08:56:59
Hydropian...
Witam. Na docieplenie ścian piwnic założyłem Hydropian z Arbetu . Do ścian kleiłem go na kleju Izolbet do styropianu. Pozdrawiam Adam.
odpowiedz
wojtusj  
Data dodania: 2011-01-25 12:58:00
Styrodur, ma tę zaletę, że nie trzeba go później tynkować, czy okładać folią bombelkową - jest wszystko-odporny (woda, chemikalia, gryzonie, robactwo)- tylko cena około 500-600 za m3. Przykleić można jakąś masą kauczowo-asfaltową (np. dysperbit). Ja u siebie dałem 10 cm - dolnej warstwy nawet nie przyklejam, została precyzyjnie ułożona na ławie i zasypana ziemią. Przyklejać będziemy górną warstwę.
odpowiedz
wojtusj  
Data dodania: 2011-01-25 12:59:15
oczywiście bĄbelkową :-/ ale byk ...
odpowiedz
erzecznikpsps
Data dodania: 2013-03-25 21:22:01
styropian
Jeśli styropian na fundamenty to przed wyborem konkretnego producenta, warto sprawdzić czy bierze udział w Programie Gwarantowany Styropian. Na stronach Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu można poczytać więcej na temat całego przedsięwzięcia. Jest także sposób, aby sprawdzić jakość danego styropianu samodzielnie. Proszę po prostu zważyć paczkę i porównać wyniki z tabelą wag minimalnych publikowaną na stronach PSPS lub na gwarantowanystyropian.pl
odpowiedz
wnadolny44
Data dodania: 2015-02-01 15:50:31
Styropian
Od fundamentow, az po dach ociepliłem dom styropianem od polskiego producenta termo organiki. Jestem zadowolony, za nie wielką cenę w zimie ciepło a latem chłód.
odpowiedz
tomaszm-k1
Data dodania: 2015-05-07 18:50:58
Styropian
Ja też polecam XPS - wiadomo że najlepszy wybór. Ale aktualnie produkowane styropiany EPS specjalnie hydrofobizowane nie mają w cale dużo gorszych parametrów nasiąkliwości od XPS i też nie trzeba ich tynkować itd. Szerzej o parametrach styropianu pisałem w artykule http://domenergooszczedny.eu/pl/blog/aktualnosci/jaki-styropian-na-ocieplenie-przegrod-w-domu-na-jakie-parametry-zwrocic-uwage
odpowiedz
szyszka-i-dukenukem
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 491651
Komentarzy: 581
Obserwują: 197
On-line: 9
Wpisów: 186 Galeria zdjęć: 757
Projekt WSPANIAŁY - WARIANT II
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Kalisz
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2016 marzec
2015 październik
2015 luty
2014 grudzień
2014 kwiecień
2014 styczeń
2013 grudzień
2013 październik
2013 styczeń
2012 grudzień
2012 listopad
2012 październik
2012 wrzesień
2012 sierpień
2012 lipiec
2012 czerwiec
2012 maj
2012 kwiecień
2012 marzec
2012 luty
2012 styczeń
2011 grudzień
2011 listopad
2011 październik
2011 wrzesień
2011 sierpień
2011 lipiec
2011 czerwiec
2011 maj
2011 kwiecień
2011 marzec
2011 luty
2011 styczeń
2010 grudzień
2010 listopad
2010 październik
2010 wrzesień
2010 sierpień
2010 lipiec
2010 czerwiec
2010 maj

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67177
Liczba wpisów: 222828
Liczba komentarzy: 903621
Liczba zdjęć: 681231
Liczba osób online: 349
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy